zondag 28 februari 2010

De driehoek
















Uiteraard moet eerst en vooral gewerkt worden aan de veiligheid en gebruiksgemak voor Dylan.
Qua kostprijs moet blijven gestreefd worden naar de huidige kostprijs.

Om het verschil te kunnen maken en Dylan echt tevreden te stellen met zijn Bumboseat moeten we inspelen op het plezier en de identiteit van het product.

PERFORMANCE ADAPTATION
Hierbij houden we vooral rekening met de veiligheid van Dylan. Ook de efficiëntie naar de begeleidster toe om Dylan in de Bumboseat te plaatsen is hier een belangrijk aspect.
Het feit dat Dylan zo veel mogelijk kan spelen zoals de andere kinderen kan hier ook bij gerekend worden. Kortom de functionaliteit.

CONVENIENCE ADAPTATION
De houding van Dylan is een zeer belangrijk aspect. Hij moet relaxed kunnen spelen en tegelijk zijn spieren blijven ontwikkelen door zelf zich min of meer nog wat recht te houden.
Dylan heeft een leeftijd waarbij de fysieke ontwikkelingen zeer snel evolueren. Een product die min of meer "meegroeit" is een niet overbodige luxe.

ECONOMY ADAPTATION
Dit is het grote voordeel van de huidige Bumboseat: het is een relatief goedkoop product, zeker in vergelijking met orthopedische producten. Het is dus de bedoeling de eenvoud van het product zo veel als mogelijk te behouden en alsook het aantal materialen te beperken. Het aantal functies moet ook beperkt blijven, nl. zitten en spelen, maar bij het integreren van het "meegroeien" van het product komt er uiteraard een extra functie bij.

IDENTITY ADAPTATION
Anders dan de andere orthopedische producten, is de Bumboseat een product die universeel is. We moeten als het ware een band creëren tussen Dylan en de Bumboseat. Ook het spelen moet meer geïntegreerd zitten in het product. Enkel en alleen aan de vormgeving van het product moet duidelijk zijn dat het product een zitelement is om TIJDENS HET SPELEN te gebruiken.

PLEASURE ADAPTATION
De Bumboseat moet Dylan nog meer het gevoel geven dat in de Bumboseat zitten een leuk gebeuren is en dat hij zich echt kan amuseren. Dit kan bijvoorbeeld door een spel te integreren in het product. Ook de andere kinderen zullen het leuk vinden om naar Dylan toe te stappen en met hem te spelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten